ORGANIZACJA REALIZACJI ZADAŃ SZKOŁY Z WYKORZYSTANIEM METOD I TECHNIK NAUCZANIA NA ODLEGŁOŚĆ (ZDALNE NAUCZANIE)
W OKRESIE CZASOWEGO OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA SZKOŁY
W związku z przedłużeniem ograniczenia funkcjonowania szkoły i wprowadzeniem obowiązku nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (tzw. zdalne nauczanie), działając na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 informuję, że od 26 marca 2020r.:
- Do prowadzenia zajęć i rozwijania aktywności edukacyjnej dzieci oraz komunikacji będą wykorzystywane: edziennik, poczta elektroniczna (email), komunikator skype
- Zakładka w edzienniku „zadania domowe” zmienia swoje zastosowanie i na czas zdalnego nauczania staje się platformą wszelkich informacji organizacyjno-dydaktycznych od nauczyciela do ucznia.
- Klasowym koordynatorem pracy zdalnej jest wychowawca klasy, który w sposób ciągły, w porozumieniu
z nauczycielami i rodzicami monitoruje dostęp do narzędzi, o których mowa w pkt.1. - Tygodniowy zakres treści nauczania (rozp), realizowany będzie wg tygodniowego harmonogramu aktywności edukacyjnej dziecka, który zostanie przesłany do Rodziców i Uczniów przez wychowawcę klasy.
- Tygodniowy harmonogram aktywności edukacyjnej dziecka (zakres treści nauczania) uwzględnia w szczególności: równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia, zróżnicowanie zajęć, możliwości psychofizyczne, specyfikę zajęć.
- Zajęcia zdalne mogą być realizowane przez nauczycieli z wykorzystaniem różnych źródeł w tym: Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (www.epodręczniki.pl), materiałów na stronach MEN, CKE, OKE, materiałów prezentowanych w publicznej telewizji i radiofonii, innych materiałów wskazanych przez nauczyciela.
- Wszystkie zadania, konieczne aktywności dziecka, zapowiedzi i źródła materiałów, prace domowe będą szczegółowo opisane w zakładce edziennika „zadania domowe”.
- Wszystkie zapisy w zakładce „zadania domowe” będą zamieszczane zgodnie z przyjętym tygodniowym harmonogramem aktywności edukacyjnej dziecka .
- Lekcję on-line mogą odbywać się z całą klasą, termin, godzinę, temat nauczyciel zapowiada co najmniej 3 dni wcześniej, po uzgodnieniu z wychowawcą możliwości technicznych klasy.
- Zapowiedź uzgodnionej lekcji znajduje się w zakładce „zadania domowe”.
- Nauczyciele monitorują postępy uczniów, weryfikują wiedzę i umiejętności, oceniają wyniki uczniów.
- Szczegółowe zasady weryfikacji wiedzy i umiejętności ustala nauczyciel prowadzący zajęcia, uwzględniając możliwości psychofizyczne dzieci, warunki techniczne i specyfikę zajęć.
- O postępach i ocenach dzieci nauczyciel informuje rodzica przez edziennik, wpisując z przedmiotu ocenę bieżącą w opisanej kolumnie.
- Organizację pracy uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego koordynuje i monitoruje wychowawca w porozumieniu z pedagogiem szkolnym.
- Logopeda i terapeuta pedagogiczny będą jeden raz w tygodniu przesyłać swoim podopiecznym ćwiczenia/zajęcia do samodzielnego wykonania.
- Wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej przesyłają do rodziców materiały edukacyjne dla dzieci, informują
o formach i sposobach ich realizacji przez dziecko. - Wychowawcy świetlicy szkolnej dwa razy w tygodniu przesyłają rodzicom swoich grup świetlicowych zabawy
i gry do ewentualnego wykorzystania. - Jeśli są spełnione warunki techniczne, potwierdzone przez wychowawcę klasy, zajęcia w edukacji wczesnoszkolnej i świetlicowej mogą mieć formę on-line.
- Osobą do kontaktu we wszystkich sprawach klasy (organizacji, zadań, trudności, pytań i innych spraw) jest wychowawca klasy.
- Każdemu uczniowi i rodzicowi zapewnia się możliwość konsultacji ze wszystkimi pracownikami pedagogicznymi szkoły, przez e dziennik.
- Harmonogram konsultacji zostanie zamieszczony na stronie głównej edziennika w zakładce „informacje”.