Sprawność przyjaciela przyrody.

Zadania z projektu były realizowane w październiku. W ramach zadań zostały przeprowadzone zajęcia z edukacji ekologicznej – pogadanka o tym jak dbać o naszą planetę oraz zwierzęta. Dzieci poznawały gatunki drzew rosnących na terenie wokół szkoły. Wykonały pracę malarską na temat: „Jak dbam o moją planetę”? Poznały ciekawą technikę plastyczną: malowanie na filtrach do kawy i wykonały jesienne liście.





Sprawność antynudka.

Zajęcia realizowane zostały w listopadzie. Uczniowie wysłuchali książki pt.: „Nudzimisie” Rafała Klimczaka. Następnie w grupach pastelami olejnymi wykonali pracę plastyczną pt.: „Portret Nudzimisia”. Kolejne zajęcia zostały przeprowadzone metodą burzy mózgów. Uczniowie wymyślali jak najwięcej sposobów na nudę. Wszystkie pomysły zostały zapisane na kolorowych karteczkach i włożone do ozdobnego słoja. Tym sposobem powstał : „Słoik na nudę”, z którego dzieci w świetlicy szkolnej korzystają każdego dnia losując karteczki z pomysłem.





Sprawność pomocnej dłoni.

Tą sprawność uczniowie realizowali w grudniu. Uczniowie brali udział w akcji charytatywnej związanej ze świętami Bożego Narodzenia i wykonali około 30 ozdobnych kartek ze świątecznym motywem. Każda karta zawierała własnoręcznie napisane życzenia. Odbiorcami kart byli pacjenci Ośrodka Hospicjum Domowego w Warszawie. Świąteczne życzenia od dzieci były bardzo ciepło przyjęte przez chorych i samotnych, podopiecznych hospicjum. Kolejną inicjatywą w ramach zdobywania sprawności był kalendarz adwentowy , który powstał na jednej z tablic znajdujących się w świetlicy szkolnej. Przez cały okres przedświąteczny uczniowie codziennie odsłaniali kolejną kartkę i wykonywali świąteczne zadanie. Część zadań polegała na okazaniu pomocy innym, zrobieniu dobrego uczynku, pomocy w domu itp.





Sprawność kochającego serca.

Zajęcia zrealizowane były w styczniu. Jest to miesiąc, w którym obchodzimy Dzień Babci i Dziadka. Z tej okazji uczniowie wykonali specjalne kalendarze ze swoimi autoportretami , aby obdarować kochane Babcie i Dziadków. Powstały również książeczki z kuponami, które dzieci wręczyły dziadkom w dniu ich święta. Kupony zawierały propozycje pomocy w zakupach, nakrywanie do stołu ale również wspólne czytanie bajek, granie w gry i wspólne spędzanie czasu. W styczniu uczniowie okazali także serce marznącym na mrozie ptakom i wykonali karmniki z szyszek, masła orzechowego i ziaren, które zawisły na choince przed szkołą.





Sprawność artystycznej duszy.

Zajęcia zrealizowane były w marcu. Stanowiły cykl trzech cyklicznych zajęć na których uczniowie zapoznali się z różnymi aspektami artystycznych działań. Podczas pierwszego spotkania uczniowie zapoznali się
z pojęciem: barwy podstawowe i pochodne. Uczniowie układali koło barw
z klocków. Samodzielnie mieszali kolory podstawowe aby uzyskać kolory pochodne. Następnie w grupach malowali duży obraz pt.: „Wiosenna łąka” wykorzystując samodzielnie uzyskane kolory. Drugie zajęcia zapoznawały uczniów z tematyką rzeźby. Dzieci uczestniczyły w zabawie ruchowej: żywa rzeźba. Następnie samodzielnie wykonały rzeźby z folii aluminiowej przedstawiające ludzi lub zwierzęta. Ostatnie zajęcia były związane ze sztuką prehistoryczną. Uczniowie wysłuchali historii odkrycia jaskini w Lascaux. Obejrzeli film przedstawiający malowidła naskalne. Na koniec uczniowie wykonali w grupach rysunki na dużych arkuszach szarego papieru przedstawiające naskalne ryty.





Sprawność kuchcikowego mistrza.

Zajęcia zrealizowane zostały w kwietniu. Podczas zajęć uczniowie wykonali kolorowe kanapki wykorzystując przyniesione z domu produkty. Przy stole była okazja do rozmowy na temat zdrowego odżywiania, eleganckiego nakrycia stołu i kulturalnego zachowania podczas posiłków.





Sprawność zdrowego osiłka.

Zajęcia przeprowadzone zostały w maju. Uczniowie uczestniczyli w rywalizacji sportowej na boisku szkolnym. Zostały przeprowadzone zawody w rozmaitych dyscyplinach sportowych. Uczniowie mogli poznać swoje mocne strony i usłyszeli praktyczne wskazówki na temat zdrowego uprawiania aktywności fizycznej.